Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Dødsårsagsliste fra Eva E

Dødsårsagsliste fra Eva E 2 år 7 måneder siden #31203

• Jeppe
  • Jeppe's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Projektleder
Her er Evas nyeste liste:

Bilag:

Filnavn: Koebenhavns_begravelsesprotokoller_Doedsaarsager.pdf
Filstørrelse: 273 KB
Mange hilsner fra
Jeppe
Sidste redigering: 2 år 7 måneder siden af Jeppe.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Henrikw, Fleuron, ML

Dødsårsagsliste fra Eva E 2 år 7 måneder siden #31211

• Eva E
  • Eva E's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Indtaster og superbruger
En kort kommentar til listen:
Da jeg kun i meget begrænset omfang har haft adgang til begravelsesprotokollerne indtil nu, er den fortrinsvis sammensat ved hjælp af kirkebøger (visse præster har været så venlige at notere dødsårsagen som fremgået af dødsattesten, bl.a. har det været tradition i de frederiksbergske kirker). Alt er derefter tjekket i Klinisk Ordbog, Sygdomsklassifikation udg. af Sundhedsstyrelsen, Ordbog over det Danske Sprog mm.

Listen var oprindelig tænkt til brug for indtastning i lighed med vores gadeliste, men kan bruges som hjælp til tydning. De latinske diagnoser kan derefter googles eller slås op i Klinisk Ordbog.
Variationen i dødsårsager er uendelig, og adgangen til begravelsesprotokollerne vil få listen til at vokse. Vi vil se på, hvordan man bedst muligt kan stille den til rådighed for brugerne.

Mine forudsætninger for arbejdet: jeg er ikke selv inden for sundhedsvæsenet, men har et ret solidt kendskab til latin og en lægeægtefælle til hjælp i tvivlstilfælde.
Med venlig hilsen
Eva E, Frederiksberg
Sidste redigering: 2 år 7 måneder siden af Eva E.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Henrikw, Fleuron, ML
Tid til at oprette siden: 0.052 sekunder
footer-logo

Københavns Stadsarkiv

Københavns Rådhus, 1599 Kbh.V
Tlf: 33 66 23 70  |  Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.  |  facebook