Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Koordinering af fejlrettelserne
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Normalisering af stillinger

Normalisering af stillinger 3 måneder 3 uger siden #40055

• Jeppe
  • Jeppe's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Projektleder
Hej alle
Første portion af stillinger fra N til Å er nu normaliseret. Det vil sige at forkortelser, stavevarianter og fejl i fx 'skomag.' og 'skom.' er erstattet er 'Skomager'. Vi har gemt de gamle værdier i databasen, men det er kun de nye normaliseret som I kan se og søge på.

Tak til Jette, Karin og Eva E for det store arbejde. Det fortsætte til alle stillinger er normaliseret.
Mange hilsner fra
Jeppe
Sidste redigering: 3 måneder 2 uger siden af Jeppe.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: kirsten, Inge, ML

Normalisering af stillinger 3 måneder 2 uger siden #40056

• jette_m
  • jette_m's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Masseskanner Fejlretter Taster
Hej

Det arbejde, som Eva E, Karin og jeg har lavet i det sidste år, bygger på alle de rettelser, som flere andre superbrugere har foretaget i årene før. Man kan følge hvordan man har delt arbejdet imellem sig på Forum gennem årene, så det er ikke kun os der skal takkes for dette arbejde.

Eva Johansson og flere andre har foretaget rigtig mange rettelser, før vi begyndte.

Jeg ville gerne skrive nogle flere navne, men er sikker på at jeg ville glemme nogen.

Så det er et fælles projekt, som der nu endeligt er kommet et foreløbigt resultat af.
Venlig hilsen
Jette
Følgende bruger(e) har sagt tak: Eva E, Inge

Normalisering af stillinger 3 måneder 1 uge siden #40087

Hej

Skall ni inte ta bort den felaktiga listan i den nya sökning så att det går att söka på stillinger. Alla stillinger med parentes är osökbara

T.ex

Tack vare att man är innehavare av orignallistan på stillinger (vilket man är väldigt glad för) så vet att där är en agitator, han går inte att söka fram i stillinger utan man måste söka i fritext och det är inte rätt.
Med vänlig hälsning Eva Johansson, Ramlösa, Skåne, Sverige, med anor från Hinge Sogn, Jylland, Danmark
Sidste redigering: 3 måneder 1 uge siden af Eva Johansson.

Normalisering af stillinger 3 måneder 1 uge siden #40089

• jette_m
  • jette_m's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Masseskanner Fejlretter Taster
Hej. Stillingerne på registerbladene er normaliseret fra M-Å. Mig bekendt er stillinger ikke samkørt i den nye version. I Registerbladene findes Agitator stadig, så der er ikke nogen grund til at have et gammelt udtræk.
Se Id: 1691966
Hvorfor der eksisterer uoverensstemmelser mellem stillingerne i Registerbladene og den nye søgning ved jeg ikke.
Venlig hilsen
Jette

Normalisering af stillinger 3 måneder 1 uge siden #40091

Hej

Det är mycket bra att ha originallistan så man ser vad som ändras.

Det är inte ni som skall bestämma att t.ex anarkist inte är ett yrke. Man kan ha betalt för det.

Ej heller är vi överens om hur man normerar.
Med vänlig hälsning Eva Johansson, Ramlösa, Skåne, Sverige, med anor från Hinge Sogn, Jylland, Danmark

Normalisering af stillinger 3 måneder 1 uge siden #40092

• Eva E
  • Eva E's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Indtaster og superbruger
Eva har ret i, at man ikke kan søge på alle registerbladenes stillinger i det nye system.

D.v.s. stillingen Agitator ses på personens blad, men stillingen kan ikke fremsøges. Det kan kun de stillinger, der er fælles med begravelsesprotokollernes liste. Det har ikke noget at gøre med, om nogen har bestemt, at det ikke er et erhverv. Det står sammen med nogle tusind andre som erhverv i registerbladene.

Begravelsesprotokollernes stillingsliste er en fast, normaliseret liste (som en gadeliste) med langt, langt færre stillinger, og tilgangen er anderledes med alle stavevarianterne, som er taget med.

Jeg går absolut ud fra, at de 2 lister skal samkøres på et tidspunkt, men det kan ligge et stykke ude i fremtiden og kan næppe ske før stillingsnormaliseringen på registerbladene er færdig.
Med venlig hilsen
Eva E, Frederiksberg
Sidste redigering: 3 måneder 1 uge siden af Eva E.
  • Side:
  • 1
  • 2
Moderatorer: Jeppe
Tid til at oprette siden: 0.057 sekunder
footer-logo

Københavns Stadsarkiv

Københavns Rådhus, 1599 Kbh.V
Tlf: 33 66 23 70  |  Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.  |  facebook